jasperinkameroen.reismee.nl

Climb every Mountain

Een verhaal. Het gaat over een groen monster dat leeft in een moeras hier heel ver vandaan (Hoop ik toch). Zijn naam: Shrek. Hij moest voor Prins Farquaad op tocht om een prinses te redden uit een hoge toren in een groot kasteel, bewaakt door een vuurspuwende vrouwtjesdraak. Als Shrek de prinses bij de prins zou brengen, zou Farquaad ervoor zorgen dat al de sprookjesfiguren het moeras van Shrek zouden verlaten. Dat is een makkie voor Shrek. Even naar dat kasteel. Even die prinses redden. Even terugkeren. En even de prinses afleveren aan de prins. Het is zoals een berg opklimmen. Maar zo is het nu even niet gegaan... Shrek werd verliefd op de prinses en uiteindelijk leefden ze nog lang en gelukkig. Je weet wel hoe dat gaat met sprookjes. Op dit moment voel ik me in Kameroen een beetje zoals Shrek. De berg voor een groot stuk overwonnen. Momenteel bevind ik me op de top, maar weldra moet ik terug afdalen, me naar beneden laten glijden. Kameroen was maar voor 'even'. Ik ging 'even' zes maanden op een lange tocht. ('Ik kom terug hoor!' en ''Zolang is dat toch niet?' en 'Na zes maanden sta ik hier weer!'...) Ik dacht naar Kameroen te komen en daarna terug naar huis te keren, zonder meer. Hoe hard ik me ook voorbereid had op deze lange reis, op één ding had ik me niet voorzien. De terugkeer naar België. Het afscheid nemen van een familie die deze wildvreemde, blanke zes maanden in hun huis, familie, leven, gezin heeft laten binnendringen, gluren, kijken en beleven. Mijn blik op Afrika zal nooit meer hetzelfde zijn. Als het over Afrika gaat en zeker over Kameroen, zal ik altijd aan mijn familie en leven hier denken. Het echte leven van deze mensen zal ik nooit helemaal kunnen begrijpen, vatten en zelf kunnen beleven, maar ik heb het wel zoveel mogelijk geprobeerd. Als westerling kwam ik hier ook, steeds met de idee, 'Het is maar voor zes maanden'. Daarna keer ik terug naar huis en begint mijn luxeleven gewoon opnieuw (Bij mijn thuiskomst zal er trouwens ook digitale TV beschikbaar zijn!). Hun leven gaat hier door. Ik ben nu al benieuwd naar hoe het afscheid zal zijn...

En dan naar een andere mountain. MOUNT CAMEROON. Deze berg meet 4095 meter (En daarmee de tweede hoogste berg van het continent, na Kilimanjaro. Maar wel de hoogste berg van West-Afrika!) Lees verder en dan weet je welke hoogte ik bereikte, neen ik ben niet tot de top gegaan. Maar trots mag ik wel zijn! Ik heb iets zeer magisch bereikt. 'De mount' zouden we al beklimmen begin februari. Het is wel even anders gelopen... Hieronder een blik achter de schermen van het planproces.

Plan 1: Priester, Paulien en ik beklimmen de mountain begin februari 2012. Volgens de priester heel gemakkelijk, geen voorbereiding nodig. Je kan er op met gewone schoenen en je passeert verschillende dorpjes. Je zal ook olifanten en ook andere wilde beesten zien... Wij natuurlijk laaiend enthousiast, we gaan ervoor! Een gids die ons op de berg neemt is ook niet nodig. Plan 1 is ook om hut 3 te bereiken en van daar naar de top!

Plan 2: Begin februari lukt niet. We stellen het uit, want er is iets tussen gekomen. Het regent, de priester kan niet, de auto is stuk,... ondertussen al wat vergeten welk probleem er was.

Plan 3: We moeten eerst nog een aantal andere kleine dorpjes in Bafut bezoeken, volgens de priester om te oefenen voor de Mount. (Moesten we dit doen? Dat was het plan toch niet in den beginne?) Dit gaat uiteindelijk ook niet door, dus de mount wordt volgende week wel beklommen (zonder training...)

Plan 4: Misschien gaan we deze week niet naar de mount! We wachten op antwoord van Italiaanse vrienden van de priester die op bezoek komen (dat wist hij een week geleden ook niet zeker?). Hij is er zeker van dat zij ook de mountain willen beklimmen, maar moet toch nog op bevestiging wachten voor alle zekerheid.

Plan 5: De Italiaanse vrienden willen dan toch liever hun week in Bafut spenderen en niet naar de berg gaan. Op naar een volgend plan en volgende week om de berg op te klimmen.

Plan 6: We gaan in de week na de komst van de Italiaanse vrienden. (En we gaan nog steeds naar hut 3, naar de top!)

Plan 7: Oei, Er moet nog overlegd worden met de andere priesters... of het wel mogelijk is om de parochie te verlaten.

Plan 8: Maandag 8 maart 2012. Priester vertelt ons dat er teveel werk is in de parochie. Hij wil het niet meer uitstellen en stelt voor dat wij met 'Pa Young' meegaan. Een gepensioneerde leerkracht/directeur die een tijd in Buea (stad aan de voet van de berg) heeft gewoond. Zijn vrouw en kinderen wonen daar trouwens nog altijd. Handig, want we kunnen zo bij hen blijven logeren. Alles lijkt geregeld, maar als we voor het eerst PA zien, moet de priester nog vragen of we de berg op kunnen. Heuh?! We dachten dat alles geregeld was?! Gelukkig is PA ondernemend en belt hij meteen zijn dochter in Buea om alles te regelen. PA vertelt ons ook dat we een slaapzak nodig hebben, dikke kledij, een wandelstok, handschoenen,... Dus een heel ander plan dan in 'plan 1'. (We plannen nog steeds naar hut 3 te gaan!)

Plan 9: Pa Young gaat niet met ons mee. Hij zet ons wel op weg naar Buea en zal alles regelen vanuit Bafut met zijn jongste dochter, Olivia. Zij zal zeker meegaan tot hut drie!

Plan 10: Woensdag 14 maart 2012. Pa Young brengt ons naar het busbedrijf en vertelt dat zijn dochter hoogstwaarschijnlijk niet mee zal gaan (wijzing in de plannen...). PA schrijft alles zorgvuldig op een briefje. 1. Bel Olivia als je aan de junction Douala-Buea bent. 2. Bel Olivia als je de rivier oversteekt. 3. Olivia pikt je op aan de bushalte. 4. Olivia neemt je mee naar het huis op Signal Hill 5. Je slaapt in het huis. 6. Je staat op en vertrekt om 6u00. 7. Bel mij als je op de top staat. 8. Bel me terug als je beneden bent. Je leest het, heel ijverig en bezorgd om ons. We moeten geen 'officiële' gids nemen. Dat is te duur. We gaan met een 'drager'. Hij zal de bagage dragen, en kan terwijl ook wat informatie geven over de streek. Een officiële gids zou alleen maar wat informatie geven over de streek... Volgens PA is een drager zeker aangeraden, omdat het zonder gewoon niet kan.

Plan 11: We komen aan in Buea. Dochter van PA gaat naar het 'toerisme'-kantoor om alles te regelen, wij eten rijst met veel peper in het huis (onze magen kunnen er niet goed tegen). Het bereiken van hut drie 'kost' 70.000 CFA (107 euro). We moeten slaapzakken, matrassen, tenten, ... meenemen + drager + officiële gids (Hoe? Dit was toch niet nodig?!) Die prijs is toch teveel, om twee dagen lang af te zien op een berg! Verandering van plan! Plan is nu om één gids te 'huren'. De buurjongens van Young's family gaan mee, zij dragen mee de zakken. We gaan naar hut 2 in één dag. We komen dezelfde dag terug, in het donker (pillamp dus meenemen!). Wij willen vroeg vertrekken, maar de buurjongens zeggen dat het niet nodig is. Ipv 6u00 spreken we af om 8u30. Bon. Alles besproken en de tocht zo goed als mogelijk voorbereid.

Plan 12: De buurjongens hebben plots iets anders te doen en gaan dan toch niet mee. Het is nu wel al 8u30, waardoor we laat zijn. De dochter van PA brengt ons naar het 'toerisme'kantoor. Daar zoeken we naar een levende ziel die ons misschien eventueel eens kan verder helpen in onze bergtocht. We moeten eerst betalen, vooraleer het kantoor naar een gids belt om af te komen. Dat was toch geregeld gisteren, dachten we?! (Dit wil zeggen dat we nog niet weg zijn...)

Plan 13: We moeten bijbetalen voor een 'drager'. De gids is 'officiëler' dan we denken en draagt blijkbaar geen bagage. Probleem is om een drager te vinden (Hij was niet 'gereserveerd' zeker?) We moeten de waterflessen ook verminderen, zoveel water is 'absoluut' niet nodig.

Plan 14: De gids is er! Na veel wikken en wegen draagt de 'officiële' gids dan toch één zak voor ons. Paulien en ik wisselen af met de andere zak. We kunnen wel al het water meenemen! Eindelijk vertrokken, klaar om hut twee te bereiken. (de tocht zou zes uur duren en iets minder in het afdalen...)

Plan 15: We bereiken na drie uur de hut tussen hut één en hut twee, the new hut! De gids zegt dat het nog drie uur te gaan is naar hut 2. Ok, in totaal zijn dat dus zes uur stijgen (zoals beloofd). We zitten op schema, denken we. Toch zijn we vermoeid (ahja, we hadden niet getraind, het zou gemakkelijk zijn...) In de klim naar hut 2 meldt de gids ons ook dat je moet bijbetalen als we niet voor 18u00 terug zijn. Euhm, WA?! Als je om 10u00 vertrekt. Plus zes uur (10u00+ 6u00= 16u00). Dan is het vier uur in de namiddag. Als je dan nog moet afdalen, ben je nooit never jamais voor 18u00 terug beneden. Zover waren wij (en hij waarschijnlijk ook!) Hij dacht dat we ervaren stappers waren... We gingen voor hem te traag (zei hij op zijn Crocs met een knie-brace...) Volgens zijn berekening zouden we er als 'ervaren stappers' zes uur in totaal (IN TOTAAL!) over doen. Geïrriteerd zeggen we dat het niet fair is dat hij dat nu pas zegt. Hij wist op voorhand toch ook dat we nooit voor 18u00 beneden zouden zijn? Achja.

Plan 15: Dan maar niet tot hut 2. De 'magic tree' is het ultieme plan. Een boom die boven de boomgrens van 2000 meter groeit. Als we die bereikt hebben is er nog voldoende tijd om terug af te dalen en voor 18u00 Buea te bereiken. Boven op de berg planten we een geïmproviseerde, Belgische vlag (gemaakt met een zwart zakje, bananenschil en een stuk rood plastiek.)

Uiteindelijk als we terug beneden zijn vertelt de gids dat we het goed gedaan hebben. In het verleden is er, volgens hem, nog maar één toerist die hut twee bereikte in één dag. EUHM? Wa? En dat zeg je nu pas?! Man!

Uiteindelijk, na 15 verschillende plannen is het ons gelukt, 2400 meter hoog! It is not easy but 'that's how it is'! Wij hebben het gehaald tot 'de magic tree' en is dat ook geen prestatie? Zware en vermoeiende dag, maar wel heel fijn.

Tenslotte wil ik in dit blogbericht mijn medeleven betuigen aan al de getroffen ouders, familie en vrienden van de slachtoffers van het busongeval in Zwitserland. Ik wens ouders, broers, zussen, familie en vrienden van de slachtoffers van de school in Lommel en van de Sint Lambertusschool in mijn thuis-dorp, Heverlee, veel sterkte toe in deze verdomd moeilijke dagen.

Heel veel liefs en tot binnenkort.

Ngwa-Jasper

Jade

Ze hebben jullie wel echt aan het lijntje gehouden! Tuurlijk dat er geen toeristen tot boven geraken, die geven het op voor alles geregeld is geraakt (en terecht)
Maar ik ben superfier op u!!

Paul en Dea

De planning van je tocht is al een verhaal op zijn eigen. Proficiat dat je volgehouden hebt om die bewuste berg te beklimmen. Wij hopen dat je er van genoten hebt en dat het de moeite waard was.

Olif

Ennnn den boom stond op den bèèèreg ali alooo en den boom stond op den bèèèreg ali alooo.

Jasmien

Jeetje, zeg! Geweldige representatie, dit doet mij echt al denken aan de verhalen die Stien meebracht vanuit Zuid-Afrika :D Het geeft inderdaad wel een goed verhaal! En uiteindelijk is het toch gelukt! (Zelfs al enig wereldrecord gebroken als Belg die het in 1 dag deed?)

Ik verschiet er ook van dat het toch ineens snel is wanneer je terugkomt! Het is al afgekort naar een maand. Een maand waarin je vast wel nog veel geweldige dingen zal beleven! Knijp er alles maar uit wat je kan! :o)

Nog veel plezier! -x-

Annemie O

Je schrijft mooie verhalen Jasper. Ik lees ze alvast met plezier...

Nog een fijne tijd ginder!
A

Your Fat sister

Amai wat een belevenis. En wat een doorzettingsvermogen van jullie om t toch door te laten gaan.. Goed gedaan! Als ik de foto's bij paulien zie van de hut is het misschien maar goed dat jullie besloten niet te overnachten:) hoewel dat ook een uitdaging was geweest... Ik ben jaloers op al jouw onvergetelijke avonturen!

Zoals jasmien al schreef, knijp er alles nog maar uit wat je kan, maar vergeet niet in t putteke te mikken;)
Zing in je koor "think of me" als afscheid, geef je zussen een zalige knuffel, geniet van de laatste keren kameroense hoogstandjes op culinair gebied, leer de kinderen stiekem nog een onbeleefd zinnetje "il a fait kaka sans papier", dans nog eens met de schattige kindjes van de familie en leer ze nog een liedje, bedank je mama en papa daar 10000 maal voor hun goede zorgen ...en bovenal... Geniet van dit gebeuren!!!

Ik kijk al uit naar uw terugkomst!xx

troelie woelie

voor den uitslag van da quizke?wanneer weten we de winnaar? want seffes is het de moeite niet meer dat we nog afkomen met ons gewonnen vliegtuig ticket.
grapje..............

deaftelster

na ist nog mo tiejn kiejre sloape è menneke!

George Williams

Bent u financieel down? Grijp deze levenslange financiële lening en geef
uw bedrijf, onderwijs, woningen en bouw een lift. $ 10.000,00 aan
$ 50.000.000,00 met een maximum van 50 jaar tegen 3,0%. Neem contact met ons op via de
onderstaande informatie zodat we verder kunnen gaan .. Neem vandaag nog contact met ons op via: https
1. Volledige namen: ______

George Williams

CONTACTEER ONS MET DEZE E-MAIL: gwilliams18443@gmail.com

John Williams

Do you need a Loan?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a Loan to enlarge your business?
I think you have to the right place.
We offer Loans at low interest rate.
Interested people should please contact us on
For immediate response to your application, Kindly
reply to this emails below only:
johnwilliamsj687@gmail.com or what-app number +1 979-773-8662

Morris Williams

Hi
Do you need a business loan?
Do you need a personal loan?
We give loans to individuals and legal entities. The interest rate will be 2% per annum. Contact me with the information below so that we can provide you loan terms and conditions.
Required loan amount:
Payback Duration:
morrisloanfunds282@gmail.com

Paul Moritz

Goedendag meneer / mevrouw

Wij bieden leningen aan particuliere en commerciële instellingen tegen een zeer lage jaarlijkse rentevoet van 3%, terugbetaling van 1 jaar tot 25 jaar. We verstrekken leningen binnen het bereik van 5.000 tot 500.000.000. Dit is om de groeiende geschiedenis van Bad Credit uit te roeien, en ook om stabiele winst te brengen voor zowel ons bedrijf als onze klanten.

Slaapt u 's nachts uit terwijl u zich zorgen maakt over hoe u een lening kunt krijgen? Neem nu contact op met: Paul Loan Agency via e-mail: paulhelpfund@yahoo.com of WhatsApp: +91963289 2493

We bieden een lening aan tegen een lage rente van 3% en we bieden aan.

*Persoonlijke leningen
* Schuldenconsolidatieleningen
* Durfkapitaal
* Zakelijke leningen
* Onderwijsleningen
*Hypotheek
* Leningen om welke reden dan ook

Neem voor meer dringende informatie onmiddellijk contact met ons op. paulhelpfund@yahoo.com of WhatsApp: +91963289 2493
vriendelijke groeten
Mr Paul Moritz

Elizabeth Walter

Dit is goed nieuws van LendingTree inc, we bieden alle soorten leningen om aan uw gewenste wensen te voldoen. Of het nu gaat om een lening om een nieuw bedrijf te starten, een auto te kopen, een huis te kopen, nieuwe machines te kopen of uw schulden af te betalen. Ik ben blij dat LendingTree, de meest vertrouwde online leningmaatschappij, hier is om te helpen. Neem contact met ons op via e-mail op (lendingtreegroupinc@gmail.com).

Claudia Klein

Hallo en welkom bij Spotcap Global Financial Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een Duitser en bied allerlei soorten leendiensten aan

Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u voor verschillende doeleinden een lening nodig? als uw antwoord ja is, raad ik u aan om contact op te nemen met mijn kantoor via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben staan, want we bieden uitstekende leendiensten over de hele wereld.

We bieden allerlei leendiensten aan (Persoonlijke lening, Zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en daarnaast kunt u tot 15 miljoen euro lenen en verstrekken we leningen tegen een lage rente van 3% per jaar. Mijn bedrijf helpt u verschillende doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

Ik erken het feit dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest.Voor individuen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​aandelenlening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente, onvoldoende onderpand, verhouding tussen schulden en inkomen, lage kredietwaardigheid of andere redenen

Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties afronden waar en wanneer u maar wilt

We bieden 24 uur per dag leendiensten van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & we zullen u onmiddellijk helpen

Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

Uw financiële vrijheid ligt in uw handen !!

Jack

Hallo allemaal, u bent op zoek naar een professionele binaire, forex- en Bitcoin-makelaar / -manager die u zal begeleiden en helpen bij het beheren van uw transactie en u zal helpen om binnen zeven dagen zinvolle winsten te maken, neem nu contact op met TD Ameritrade voor uw investeringsplan. om uw verloren investering in bitcoin / binair terug te krijgen Neem nu contact met hem op via whatsaap (+12166263236) of neem contact met hem op via zijn e-mailadres: (tdameritrade077@gmail.com)

Novelty

Vraag een lening aan bij NOVELTY FINANCE (noveltyfinances@gmail.com) met een rentepercentage van 3%.

Of u nu uw levensstijl een boost wilt geven of u heeft een onverwachte uitgave, een lening van NOVELTY FINANCE is de kosteneffectieve manier om dit te realiseren.

NOVELTY FINANCE is flexibel: u kunt tot vijf miljoen euro (€ 5.000.000,00) lenen, met passende aflossingsperiodes variërend van 6 maanden tot 30 jaar. Wij bieden een uitgebreid assortiment aan persoonlijke leningen, zakelijke leningen, woningkredieten en schuldconsolidatieleningen die kunnen worden aangepast aan uw veranderende behoeften en omstandigheden tegen een zeer lage rente.

Wat u krijgt als u zich aanmeldt bij Novelty Finance:
 Onmiddellijke toegang tot uw geld na goedkeuring
 Concurrerende rentetarieven
 Flexibele terugbetalingsvoorwaarden
 De mogelijkheid om uw lening sneller af te betalen
 Gemakkelijke goedkeuring als u extra geld nodig heeft
 U krijgt de tijd om met de terugbetaling van de lening te beginnen.

Hoe toe te passen:
Een lening aanvragen is snel en eenvoudig!
Bedrijven of individuen die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van een lening bij Novelty Finance die meer informatie nodig hebben over de leningaanbieding, dienen EEN E-MAIL TE STUREN naar (noveltyfinances@gmail.com) OF neem contact op met Emily Gibbon op WhatsApp / Telegram via +447868796107 voor meer informatie en mondelinge briefings .T & C's zijn van toepassing.

SUSAN BENSON

Hallo dames en heren, Heeft u financiële hulp nodig? Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

Heeft u een zakelijke lening, Persoonlijke lening, Hypotheeklening of een lening nodig om uw project te realiseren? Als uw antwoord ja is, raad ik u aan contact op te nemen met mijn kantoor. We verlenen allerlei soorten leningsdiensten, inclusief leningen op lange en korte termijn. Voor meer info, schrijf ons via e-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) of stuur me een rechtstreeks bericht op WhatsApp via: +447903159998 en ontvang in een oogwenk een reactie.

Wij zijn een allesomvattende financiële dienstverlener en we doen er alles aan om u te helpen bij het verwezenlijken van al uw ambities. Wij zijn gespecialiseerd in het op de meest effectieve en snelste manier aanbieden van gestructureerde financieringsoplossingen aan particulieren en bedrijven.

Hier zijn enkele redenen waarom u contact met ons zou moeten opnemen voor een lening;
* Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
* Flexibel bedrag - U bepaalt zelf hoeveel u wilt lenen.
* Snelle Directe Financiering - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
* Flexibele rente - Betaalbare rente van 3%.
* Hoge goedkeuringspercentages - U heeft 99,9% kans om de lening te krijgen
* Flexibele aflossing - U kiest de aflossingsdatum, wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een duur van 1-30 jaar.
* Eenvoudige online aanvraag.
* Persoonlijke begeleiding en expertise.
* Geen verborgen kosten

Loop geen kans mis door gebrek aan financiële middelen. Neem nu contact op met mijn bedrijf, we kunnen u helpen met een lening omdat we talloze individuen en organisaties hebben geholpen die over de hele wereld in financiële moeilijkheden zijn gekomen.

Voor meer informatie over onze leningaanbieding, stuur ons alstublieft uw leningaanvraag via
E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
WhatsApp/Telegram: +447903159998

Tussenpersonen/adviseurs/makelaars zijn welkom om hun klanten mee te nemen en zijn 100% beschermd. In volledig vertrouwen werken we samen in het voordeel van alle betrokken partijen.

Wagner Clerk

Goede dag kan dit niet allemaal voor mezelf houden. Mijnheer Anderson, help me om wekelijks $ 2500 te verdienen met cryptocurrency-handel, neem contact met hem op via whatsapp +1(252)285-2093

Maria

Hallo,

Lening getuigenis tussen individu

Ik geloofde niet langer in het lenen van geld omdat alle banken mijn dossier hadden afgewezen; ik stond inderdaad bij mijn bank. Maar op een dag raadde een vriend me aan bij een particuliere geldschieter wiens e-mail ze me gaf. Ik heb het met hem geprobeerd door hem een ?? e-mail te sturen en het werkte. Ik had de juiste persoon een eerlijke particuliere geldschieter waar ik al jaren naar op zoek was. Ik kreeg mijn lening van € 95.000 tegen een tarief van 3% waardoor ik op dit moment goed kan leven en ik betaal regelmatig mijn maandelijkse betalingen. U kunt bij hem terecht als u om verschillende persoonlijke redenen een lening nodig heeft. hij nam geen dossierkosten of notariskosten … enz. Twee van mijn collega's ontvingen ook zonder enige moeite leningen.

Hier is zijn e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

Marta

Kredietgetuigenis ontvangen op: olivierroditi42@gmail.com

Ongelooflijk maar waar. Ik heb zojuist mijn lening vanmorgen op mijn rekening ontvangen dankzij de heer OLIVIER RODITI. Ik ben zeer gelukkig. U die een lening nodig heeft, hoeft niet verder te zoeken. Neem contact op met de heer OLIVIER RODITI. Het zal je met vreugde vervullen. Hier is zijn adres

e-mail: olivierroditi42@gmail.com

Marta

Kredietgetuigenis ontvangen op: olivierroditi42@gmail.com

e-mail: olivierroditi42@gmail.com

Lydia veronika

Ik ben Lydia veronika uit Belgum, ik heb een lening aangevraagd voor een bedrag van 9.000 euro en het werd goedgekeurd door MICHEAL JOSE FINANCE HOME na 3 dagen na mijn aanvraag, iedereen die op zoek is naar een legitieme lening, ik zou u naar dit bedrijf willen verwijzen, ik ben u echt dankbaar voor de hulp die ze mij hebben gegeven. U kunt contact met hem opnemen voor meer informatie op: infomichealfinanceltd@gmail.com of WhatsApp: +14699724809

Hallo dames en heren,
Deze post is vooral bedoeld voor iedereen die een specifieke lening nodig heeft om zijn leven weer op te bouwen. U bent op zoek naar een lening om uw bedrijf of project te vernieuwen of om een appartement te kopen, maar u mag niet bij een bank werken of de bank heeft uw legitimatie geweigerd. Ik ben een commerciële bankassistent, we kunnen u een lening geven. Wij bieden leningen tussen 3.000 euro en 500.000 euro met een rentepercentage van 2% terugbetalingsperiode van 12 maanden tot 10 jaar, we staan klaar om u leningen te verstrekken aan gekwalificeerde mensen, maar we moeten eerlijke, eerlijke mensen zijn. als u om andere redenen geld nodig heeft, neem dan voor meer informatie contact met ons op via infomichealfinanceltd@gmail.com of WhatsAPP: +14699724809. We staan klaar om onze klant tevreden te stellen binnen maximaal 48 uur nadat we het aanvraagdossier hebben ontvangen. bedankt commercezbank

Cyril Vivian

Please visit
(http://dradodalovetemple.com)

i am here to give testimony on how this powerful spell caster called Dr Adoda helped me to fix my relationship. i was heartbroken when my fiancee told me he is no longer interested in marrying me because he was having an affair with the other woman where he work. I cried and sobbed every day, until it got so bad that I reached out to the Internet for help, that was when i read a review about the great work of Dr Adoda, then i contacted him for help to get my lover back, he helped me cast a powerful (reconciliation love spell) and to my greatest surprise after 48 hours of doing the love spell my Fiancee came back on his knees begging me to forgive him We are now happily married and all thanks goes to Dr Adoda Wonders for helping me save my relationship you can contact Dr Adoda through his email address: adodalovespelltemple440@gmail.com or WHATSAPP him on+2348112825421