jasperinkameroen.reismee.nl

957.726 keer BEDANKT!

Beste sponsor, sympathisant, vriend, vriendin, meisje, jongen, familielid, kind en volwassenen, maar vooral:

Beste kaasfretter,

U heeft gegeten en gedronken, gelachen en hopelijk niet geweend. U bent met velen gekomen. Even geleden (als in vorig jaar!) nodigde ik u uit op de benefiet 'Cameroon, Here I come.' Een gezellige afscheidsavond in oktober waar ik met volle teugen van genoten heb, hopelijk u ook. Het geld wordt besteed in het project waar ik zou werken. Aanvankelijk enkel SAJOCAH, het revalidatiecentrum voor kinderen en volwassenen. Nu ik niet enkel in dat centrum werk, vond ik het ook nuttig om de schoolgemeenschap te steunen. Maar daarmee is de kous niet af. Ik wil dat u weet wat ik met die opbrengst heb gedaan. Met trots kan ik u melden dat we, samen, de som van 1451,10 euro verzameld hebben. Als ik het omreken naar CFA lijkt het trouwens nog meer. Het gaat dan over een som van 957.726 CFA! Ik bedank u, kaasfretter, maar ook mensen die een sponsoring deden achteraf. Ongelofelijk. En daarmee kan je wat doen in Kameroen!

Ik koos ervoor om verschillende, kleine projecten te steunen. Altijd in samenspraak met een lokale partner bekeek ik wat goed zou zijn voor de verschillende projecten. Hieronder een overzicht.

De bouw van een nieuw schoolgebouw in Mankanikong is begonnen. Tot nu toe zit klas twee in een geïmproviseerde klas achteraan in de kerk. De kleuters zitten bij klas één en klas drie en vier zitten ook samen in één lokaal. Hoog tijd dat er een nieuw gebouw komt. Er worden twee nieuwe lokalen gebouwd, alsook een directie-kantoor en kleine bibliotheek. De bouw startte op maandag 13 februari 2012 en zal (hopelijk) voor het regenseizoen (en dus ook voor mijn vertrek hier) klaar zijn. Het is geweldig om de evolutie van zoiets te zien. Het gaat echt heel snel. Momenteel zijn de funderingen klaar en weldra start men met het opbouwen van de zon-gedroogte-leem-blokken. Ik kocht cement voor het gieten van de funderingen en het bouwen van de blokken. Is dat niet mooi? U heeft voor de fundering, de steun, van een nieuw schoolgebouw gezorgd. In naam van alle PTA-leden(parents teachers association) bedank ik u met heel mijn hart.

Ik weet niet of u het al weet, maar het verschil tussen de schoolgebouwen in Mambu (waar ik woon) en Mankanikong ( waar ik twee dagen per week les geef.) is groot. Mambu-school is een -naar Afrikaanse normen-erg mooi uitgebouwde school. Deuren kunnen op slot, er zijn traliën voor de vensteropeningen, er is een kantoor voor de directie, een bibliotheek, een waterkraan, toilet,klassen zijn voorzien van de basis didactische materialen. En dat laatste is niet aanwezig in Mankanikong. Ik kocht voor de klassen daar een grote wereldkaart, kaart van Kameroen en een grote kaart die gebruikt wordt in de lessen computer. (De kinderen van Mankanikong hebben geen computers, omdat er geen electriciteit is... Ze moeten dus 'computer' leren op het bord en via foto's en afbeeldingen op die aangekochte kaart...)

Ik kocht vijftien 'National Hymnes' die de koren uit het dorp kunnen gebruiken. Het zijn zangboekjes die wekelijks gebruikt worden tijdens het zingen van de misviering. Er zijn verschillende koren, die op verschillende momenten repeteren, maar niet elk koor heeft zijn eigen voorraad zangboekjes. De boekjes die werden aangekocht zijn nu van de parochie en elk koor kan ze 'ontlenen' op het moment dat ze die nodig hebben.

Voor Mankanikong heb ik onlangs 30 boeken 'Leaders in French' gekocht. Tot nu toe geen enkel boek in de school te bespeuren. Het zijn boeken die in de school blijven en uitgedeeld worden tijdens elke les Frans. Enkel de leerkracht had een boek Frans, tot nu...

Voor Mambu school kocht ik vijftig handboeken voor het 'leren lezen'. Boeken die eigenlijk in klas 1,2,3 en 4 gebruikt worden, maar de directrice fluisterde me toe dat ook klas 5 en 6 ze zal gebruiken, omdat er kinderen zijn die daar nog niet kunnen lezen!

Voor de kleuterschool in Mambu liet ik twee houten tafels en stoelen maken. Door een groeiend aantal kleutertjes was er een hoge nood aan extra zit-mogelijkheid. De twee tafels zijn al klaar, de stoelen zijn op komst.

En dan nog is het geld niet op! Er zijn nog meer plannen. Een order voor schriftjes en balpennen voor elke leerling is reeds geplaatst. Wordt zeker vervolgd!

Met heel veel groeten en nog eens van harte,

>Jasper<Ngwa>Jappe<Jappie>

Reacties

Reacties

Jade

Gij zijt daar sowieso de held voor de volgende decennia (voor dat computer-vervang-bord hopelijk niet langer)

Fijn dat het zo'n concrete giften zijn, dan ben je daar toch nog een beetje aanwezig als je weg bent.
Mss kan je de laatste centjes wel investeren in een standbeeld van jezelf :)

xx

Eline V

Super Jasper! Echt leuk dat al dat geld rechtstreeks naar de projecten gaat! Goed gedaan :)
En laat anders een 'straat' naar u noemen :D Of 'de fat lum street', klinkt ook cool ;)

Marina en Bruno

Je bent gewedig en dat je de ganse opbrengst heel goed ging besteden wisten we op voorhand.
Groetjes

Ivo & Lina

We zijn héel trots dat gij zoveel hebt kunnen verwezenlijken.
Proficiat Jasper

Marie

Wauw Jasper, geweldig goed besteed! Een school in opbouw, Didactische materialen voor een lagere school, praktische zaken voor een groeiende kleuterschool en zanggenot voor alle koren tegelijkertijd.. Hele goede en nodige initiatieven, die ik alleen maar kan steunen!!! Goed bezig broer.
Mijn goedkeuring heb je om het resterende bedrag op dezelfde manier te besteden!
Knuffel. Ik mis je.

Marie

Trouwens, je kan met het resterend budget een openingsfeest geven voor de nieuwe gebouwen van de school! Met een lint dat doorgeknipt moet worden en hapjes en drankjes voor iedereen (deden wij ook in ZAfrika met ons overige budget)

Olif

Jasper! Wij zijn superfier op u!!! Veel liefs xxx

Eline VH

Super Jappe!!! Echt leuk om te lezen! Heel fier op u!
Geniet er daar nog van he want het vliegt echt voorbij !!!

Elisabeth

Jappe,
super leuk allemaal!
Je hebt daar dus niet alleen met je aanwezigheid mensen blij gemaakt ;)
Echt leuk waar het geld allemaal naartoe gaat.
Dikke kus

Paul en Dea

Dat je het goed ging besteden daar twijfelde wij niet aan. Dat je werken kunt steunen waar je rechtstreeks mee geconfronteerd wordt zal u zeker een goed gevoel geven. Een hele dikke proficiat en geniet ervan.

Annelise

Eigenlijk ben jij daar een soort "stille weldoener" hè.
Maar ik ben blij dat je zo een concrete dingen kan doen met de centjes en dat het dan ook rechtstreeks naar het doel gaat: De kindjes.

B-R-A-V-O : BRAVO!!!

;)

xxx

mama

ikbenkweetnihoefier!
Wij zijn heel blij dat jij de sponsering zo goed kan besteden.Het maakt veel mensen gelukkig.Ik las vandaag juist een artikeltje"Anderen helpen doet ook jezelf goed.Zo liet een studie zien dat alle aspecten van welbehagen worden versterkt:geluk,voldoening,eigenwaarde,gevoel van controle,fysieke gezondheid en optimisme."
Het zal jou ten goede komen en maar ook de sponsers zullen er een goed gevoel aan over houden.
Dus iedereen gelukkig , is dat niet leuk?
groetjes en tot snel

Claudia Klein

Hallo, heb je financiële steun nodig? Heb je een lening nodig?
Ik ben Susan Benson van Sunshine Financial Group. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

Wij verlenen allerlei soorten leningdiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening, hypotheeklening en vele andere). Wij verstrekken zowel langlopende als kortlopende leningen, gedekte en ongedekte leningen tegen een betaalbare rente van 3% per jaar. Voor meer informatie over onze service kunt u ons gewoon schrijven via mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht sturen via WhatsApp of Telegram via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

Met wat er over de hele wereld gebeurt, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen, sommigen vinden het om een ​​of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen.

Wij kunnen u helpen met een oplossing voor uw financiële uitdagingen, schrijf gewoon naar mijn kantoor en wij helpen u met een lening. We hebben talloze individuen en organisaties geholpen die over de hele wereld met financiële moeilijkheden te maken hebben gehad. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft, onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit.

Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
E-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) OF;
WhatsApp: +447903159998
U kunt altijd en overal naar ons schrijven.
2020 © ️Alle rechten voorbehouden

Claudia Klein

Hallo en welkom bij Spotcap Global Financial Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een Duitser en bied allerlei soorten leendiensten aan

Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u voor verschillende doeleinden een lening nodig? als uw antwoord ja is, raad ik u aan om contact op te nemen met mijn kantoor via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben staan, want we bieden uitstekende leendiensten over de hele wereld.

We bieden allerlei leendiensten aan (Persoonlijke lening, Zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en daarnaast kunt u tot 15 miljoen euro lenen en verstrekken we leningen tegen een lage rente van 3% per jaar. Mijn bedrijf helpt u verschillende doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

Ik erken het feit dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest.Voor individuen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​aandelenlening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente, onvoldoende onderpand, verhouding tussen schulden en inkomen, lage kredietwaardigheid of andere redenen

Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties afronden waar en wanneer u maar wilt

We bieden 24 uur per dag leendiensten van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & we zullen u onmiddellijk helpen

Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

Uw financiële vrijheid ligt in uw handen !!

Edward Dillinger

Hallo allemaal, u bent op zoek naar een professionele binaire, forex- en Bitcoin-makelaar / -manager die u zal begeleiden en helpen bij het beheren van uw transactie en u zal helpen om binnen zeven dagen zinvolle winsten te maken, neem nu contact op met TD Ameritrade voor uw investeringsplan. om uw verloren investering in bitcoin / binair terug te krijgen Neem nu contact met hem op via whatsaap (+12166263236) of neem contact met hem op via zijn e-mailadres: (tdameritrade077@gmail.com)

Novelty

Vraag een lening aan bij NOVELTY FINANCE (noveltyfinances@gmail.com) met een rentepercentage van 3%.

Of u nu uw levensstijl een boost wilt geven of u heeft een onverwachte uitgave, een lening van NOVELTY FINANCE is de kosteneffectieve manier om dit te realiseren.

NOVELTY FINANCE is flexibel: u kunt tot vijf miljoen euro (€ 5.000.000,00) lenen, met passende aflossingsperiodes variërend van 6 maanden tot 30 jaar. Wij bieden een uitgebreid assortiment aan persoonlijke leningen, zakelijke leningen, woningkredieten en schuldconsolidatieleningen die kunnen worden aangepast aan uw veranderende behoeften en omstandigheden tegen een zeer lage rente.

Wat u krijgt als u zich aanmeldt bij Novelty Finance:
 Onmiddellijke toegang tot uw geld na goedkeuring
 Concurrerende rentetarieven
 Flexibele terugbetalingsvoorwaarden
 De mogelijkheid om uw lening sneller af te betalen
 Gemakkelijke goedkeuring als u extra geld nodig heeft
 U krijgt de tijd om met de terugbetaling van de lening te beginnen.

Hoe toe te passen:
Een lening aanvragen is snel en eenvoudig!
Bedrijven of individuen die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van een lening bij Novelty Finance die meer informatie nodig hebben over de leningaanbieding, dienen EEN E-MAIL TE STUREN naar (noveltyfinances@gmail.com) OF neem contact op met Emily Gibbon op WhatsApp / Telegram via +447868796107 voor meer informatie en mondelinge briefings .T & C's zijn van toepassing.

Wagner Clerk

Goede dag kan dit niet allemaal voor mezelf houden. Mijnheer Anderson, help me om wekelijks $ 2500 te verdienen met cryptocurrency-handel, neem contact met hem op via whatsapp +1(252)285-2093

Maria

Hallo,

Lening getuigenis tussen individu

Ik geloofde niet langer in het lenen van geld omdat alle banken mijn dossier hadden afgewezen; ik stond inderdaad bij mijn bank. Maar op een dag raadde een vriend me aan bij een particuliere geldschieter wiens e-mail ze me gaf. Ik heb het met hem geprobeerd door hem een ?? e-mail te sturen en het werkte. Ik had de juiste persoon een eerlijke particuliere geldschieter waar ik al jaren naar op zoek was. Ik kreeg mijn lening van € 95.000 tegen een tarief van 3% waardoor ik op dit moment goed kan leven en ik betaal regelmatig mijn maandelijkse betalingen. U kunt bij hem terecht als u om verschillende persoonlijke redenen een lening nodig heeft. hij nam geen dossierkosten of notariskosten … enz. Twee van mijn collega's ontvingen ook zonder enige moeite leningen.

Hier is zijn e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

Maria

Hallo,

Lening getuigenis tussen individu

Ik geloofde niet langer in het lenen van geld omdat alle banken mijn dossier hadden afgewezen; ik stond inderdaad bij mijn bank. Maar op een dag raadde een vriend me aan bij een particuliere geldschieter wiens e-mail ze me gaf. Ik heb het met hem geprobeerd door hem een ?? e-mail te sturen en het werkte. Ik had de juiste persoon een eerlijke particuliere geldschieter waar ik al jaren naar op zoek was. Ik kreeg mijn lening van € 95.000 tegen een tarief van 3% waardoor ik op dit moment goed kan leven en ik betaal regelmatig mijn maandelijkse betalingen. U kunt bij hem terecht als u om verschillende persoonlijke redenen een lening nodig heeft. hij nam geen dossierkosten of notariskosten … enz. Twee van mijn collega's ontvingen ook zonder enige moeite leningen.

Hier is zijn e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!